Wednesday, March 2, 2011

Baju Merah Uniten




Esok mungkin bakal tercipta sejarah Universiti Tenaga Nasional untuk mengadakan mogok beramai2 atas kenaikan harga penginapan dan penggunaan meter elektrik bertopup..Khabar2 angin juga ada mengatakan bahawa barangkali harga yuran pengajian juga akan dinaikkan..apakah..

Jadi dengan ehsan MPP Uniten,mereka telah mengadakan 1 sesi dialog bersama pihak pengurusan untuk menjelaskan hal yg sebenar2nya..kami sebagai mahasiswa juga ada hak untuk mengetahui perkara sebenar,bukan main menonong ajer nak naikkan harga an?kitorang ni bukan anak orang kaya2,semua datang dengan niat nak menuntut ilmu walaupun sebesar hama pun niat 2..

Esok,bersamaan hari Khamis 3/3/2011,kami semua bakal memakai pakaian berwarna merah sebagai simbolik protesnya kami..kalau kami xbuat demikian,xkan ada yg cuba buka mata mereka..

Diharap sesi dialog esok dapat selesai secara aman & tanpa ada rusuhan,melainkan kalau pihak pengurusan sendiri yg tidak mahu memberi kerjasama kepada kami,mungkin situasi seperti Mesir bakal berlaku..mana lar kita tahu an?senang cerita win to win lar esok..baru adil..


mungkin boleh jadi macam ni?

p/s : bukan pelajar nak suka2 buat macam ni,tp bila da timbul masalah macam ni,
xkan kami nak berdiam diri?boleh dikatakan ni post berani mati aku lar ni..bukan nak membuka pekong,tapi juz menegakkan hak sendiri..=)



3 kritikan membina:

jambancomel said...

jom kita pakai baju merahh ! haha


http://jambancomel.blogspot.com/2011/03/sistem-prepaid-uniten-menyusahkan.html

HeiYzZ RoSLaN said...

jom jom!!

mykhalis said...

perghh..inilah semangat yg kita mau..sbg pelajar kene berani menyuarakan pendapat..bukan setuju membuta tuli.. harap pertemuan yg di lakukan dah berjaya..citer le skit

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons