Thursday, July 14, 2011

Kelayakan Olimpik : Malaysia vs Lubnan



Alhamdulillah, hari ini aku nak bercerita kembali yang layak sudah kita ke peringkat seterusnya dalam kelayakan olimpik 2011 walaupun semalam kita dikecewakan pasukan kelab gergasi Arsenal dengan keputusan 0-4.. Malas pulak aku nak bercerita apa yang terjadi semalam kan, dengan stadium Bukit Jalilnya jadi macam pasukan lawan punya stadium dan tiada lagu Negaraku dimainkan pada awal permainan..

Aku tak kisah kelab-kelab inggeris ni datang, sekurang-kurangnya pasukan Malaysia kita dapat menguji kekuatan masing-masing, yang aku tak berapa nak suka, apabila disebabkan terlalu obses dengan kelab-kelab luar ni, negara kita sendiri dikutuk-kutuk.. Adoyai,apa nak jadi lar.. Aku sendiri tak menafikan aku pun minat pada kelab Manchester United, tapi kalau mereka main di Malaysia, aku lebih rela memilih negara sendiri dari kelab luar.. Lepas tu, kita buat lar apa yang kita suka, kita nak sokong kedua-dua pasukan pun sokong lar.. Sekurang-kurangnya pemain kebangsaan kita takde lar terkilan bila tengok stadium penuh dengan jersi pasukan lawan.. Sedangkan malam semalam pun ada game Liverpool lawan kelab dari China tapi majoritinya semua pakai baju kelab negara sendiri.. Malu kita woii.. Tengok, daripada aku kata malas nak bercerita, habis terkeluar jugak ketidakpuasan hati tu.. Nak buat macam mana, hak masing-masing, redho aje lar kan..

Apa-apa pun, berbalik pada cerita, pasukan Olimpik Malaysia Ong Kim Swee telah pun di undi bersama pasukan terbaik Asia dalam Group C, Jepun, Bahrain dan Syria.. Kita pun boleh diklasifikasikan sebagai pasukan terbaik Asia jugak kan? Think positif, kita boleh laluinya.. Lagi pun sekarang zaman bolasepak Malaysia bangkit dari zaman kegelapan, apa salahnya kita sebagai rakyat Malaysia, menyokong pasukan kebangsaan kita.. =)


seronok rasanya bila tengok stadium penuh..dulu ciput aje..


Hariz Aiman aka Makaron dan rakan-rakannya..


apehal pulak ni??


cik kura2bun pun ada..


siapa tangkap ni.. -..-


Goal pertama !!!


Goal kedua!!!


sayangnya terbolos satu..


tepukan sebagai penghormatan kepada pasukan kebangsaan..


mereka juga menghargai penyokong..


Harimau Malay..


bukan main seronok lagi..


sempat bergambar sebelum keluar stadium..


p/s : rasa tak puas hati betul bila semalam tak ade live, macam mana nak menyokong? terpaksa tengok melalui internet, faham-faham aje lar internet kat Malaysia ni kan 'laju'..




0 kritikan membina:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons