Monday, December 27, 2010

Malaysia vs Indonesia : 1 GoL RM10


Da macam Taliban da..


Haha..aper punya tajuk lar..bukan aper,time semi Final dulu tiket jual Rm20,pastu Malaysia dapat gol 2-0 lwn vietnam..time Final lak tiket jual Rm30 & Malaysia dapat gol 3-0..agak2 kalo tiket jual Rm40 bole dapat gol 4-0 x??haha..mula da merepek..




Ni lar keputusan hasil dari jaringan Pasukan Harimau Malaya kita..2 gol dari Safee Sali,1 gol dari Ashari Samsudin..yang dasyat gak,gerakan dari Norshahrul Idlan Talaha yang gila2 lepas benteng pertahanan Indonesia 2..blum cerita keeper dyer lagi,pertahanan Malaysia lagi,midfielder lagi..senang cerita semua cemerlang r semalam..cuma ktorang ajer kurang cemerlang semalam..

Bermula ngan aku terbangun lewat..giler lewat..spatutnya percaturan aku,aku bangun tgh ari & terus bertolak pkul 1 lebih ke Uniten cam2...pastu dalam pukul 3 or lepas asar terus gerak ker Stadium Bukit Jalil..tapi bukak2 mata ajer da pukul 3..aper lagi,terus gegas bersiap lar..kalo dari KD ke Uniten ikut jalan Kl,sumpah jamed punyer..jadi kami pown lalu jalan shah alam-putrajaya-kajang..berarak lar kami dengan bendera Malaysia 2..

Sampai Uniten agak awal..tapi...tunggu orang punya pasal..setiakawan punya pasal...baru dapat gerak dalam 5stengah lebih cam2..sgt lambat utk tgk Final Piala AFF Suzuki..laz2 berpecah gak mereka2 ni..hampehh ajer..tenung lama2 punyer parking kat area Bukit Jalil 2,laz2 gi patah balik ke sg besi naik LRT kat sana..xyah cerita lar padat macam mana kat LRT 2...


Demi Malaysia,Annaz sanggup tahan pegang bendera sampai UNITEN


Sekali muka dia da penat da..


Kat LRT,aku yang tengah tahan VERON


Ehem2...


Sesudah sampai Stadium Bukit Jalil


"Alkisahnyer pown bermula lar dari Kaca Mata Hati aku bersama Ceritera Sang KuraKura yang menjadi kenangan hidup sepanjang berada kat Bukit Jalil 2..Mmg taraa hal laa kalo di syncronizeqkan semua ni.."

Ok,abaikan tulisan diatas,saja nak promote blog2 member yg follow gi Stadium Bukit Jalil semalam..=)
Berbalik kpd cerita tadi,pas kuar LRT ajer terus jerit2..haha..giler exited..aku harap2 aku da ada dalam stadium bler lagu Negaraku dimainkan..tp tinggal harapan ajer r,xsempat lagi jumpa gate masuk,orang da nyanyi lagu Negaraku da..dapat ajer masuk stadium,puas lar turun naik turun naik nak cari port baik tengok bola sampai ktorang berpecah lar...giler pack kowt orang kat stadium 2!!! sampai aku ada nampak orang menanjung kat tepi sudut stadium 2 sebab kecewa giler..ader gak yg sampai berpicnic makan koci ajer..Aku pown hampir naik kecewa giler da..1st half game aku xdpat tgk..rugi Rm15 buta2 cam2 da..aku taw r tiket ni orang belanja,tp aku xsampai hati r dibazirkan cam2 ajer an..


Muka2 kecewa kami yg sempat dirakam


tahap VERON aku dah mendadak...


giler ramai penyokong Merah..


meriah giler!!!


penyokong kita lagi ramai doe..


Pada masa yg sama,xjauh dari Stadium 2,ader konsert Rock The World..sumpah kelakar sebab cam ciput ajer yg tengok..kuikuikui..smentara tggu 2nd half start,aku pown dengan keazaman yg tggi..cewaahh..terus ajer redah kat orang ramai 2,aper nak jadi,jadilar..last2 usaha 2 mmg berbaloi giler sebab aku dapat tempat yg agak selesa gak r utk tgk bola sambil melayan kerenah pakcik sebelah aku 2 yg berborak pasal bola..=P


Rock The World..kesian giler...


3-0 !!!


2nd half yang memuaskan hati...


semut balik dari tengok bola


sebelum balik,cam biasa,tangkap gambar dulu...


LRT yang banyak kenangan hidup..promote again..=P


Selepas selesai semua benda kat Bukit Jalil 2,kitorang skali lagi berhimpit lar kat LRT 2..sampai ader yg pengsan sbb sesak sangat..Annaz jadi hero kali ni..kuat dyer jerit "TEPI TEPI!!! BAGI RUANG!!!"..hahaha..xsangka Annaz sebegitu..=P

Pas LRT sampai,cam biasa r ada scene tolak menolak,sampai ader budak tertumus r kat besi pemegang LRT 2..dlm hati aku nak tergelak ajer..jahat an??hahahaha..xbek r..

Sebelum balik UNITEN,kitorang singgah makan kat Restoran Maulana dulu..tgk ManUtd jap and then BALIK !!! hati aku yang membara nak Veron tadi dipadamkan dengan kemenangan Malaysia 3-0..=)

-TAMMAT-


p/s : terimas skali lagi lar Farid sebab belanja tiket...hope Malaysia dapat bertahan lagi 90 minit..tolong lar Indonesia,jangan jadikan isu laser 2 sebagai punca kekalahan korang sampai nak maki hamun kami ni..sedangkan bole plak time Malaysia main kat Indonesia sampai kena 5-1 tu ko men laser,siap bakar bendera lagi..common r,be a profesional futbol fan...and 1 more thing,tq sbb luangkan masa baca entry yg aku cerita sbijik2 ni ek..ngeee..=)


0 kritikan membina:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons