Friday, December 17, 2010

Shooting SAQ Promo Video 2




Haaa...setelah sekian lama busy edit video promo ni,bru r dpat update blog..so ni lar sesi shooting kedua..mmg xder msalah,cuma timing kurang sikit..ader 1 vdeo xdpat shooting sbb ksuntukan masa,jadi ktorg cadangkan scene 2 dganti ngan acah2 member sorg ni xdpat flashback scene 2 sbb dyer lupa..

Aku pown lupa nak gtaw yg video promo ni citernya mcm ni,cerita psl bekas2 ahli SAQ ni da kerja da..da 10 tahun kononnyer,pastu dorg pown bjumpa balik & mula lar cerita2 pasal aper yang dorg da wat aktiviti selama dorg bersama ngan kelab SAQ ni..so 2 r ader flashback2 2..oleh kerana selalunyer bila kita ingat kenangan2 silam,mesti ada komedi2 kat situ,so genre komedi pown diambik jadi landasan cerita ni..=)
So kita parody kan knangan2 dorang sblum ni utk jadi jalan cerita ni..parody 2 aper??parody 2 mcm cerita serius,tp kter klakar kan..alaarr...mcm citer scary movie bagai 2..

Bermulalah Al-kisah semasa shooting selepas solat jumaat....


tajuk cerita ni PEAR-LEE,sbb gabungan parody & perli..haha..da mcm nama org pown ada..


sebelum pergi shooting,siapkan prop dulu..


ni lar Mr. Bagus Sangat


brader2 macho ke tempat kejadian..hahaha =P


tempat nak campak Waqar,tp xjadi sbb berbatu2..


jadi kami pown mogok!!


pastu nak carik tempat len plak,skrg ni kete aku jadi 'Mr. Bagus Sangat'...


setelah sampai,dengan gayanya aku menanggalkan topi..


utk scene yg pertama,Waqar jadi host amazing race


so aku bagi lar sedikit penerangan..


utk scene ni mmg hasil lakon layar aku lar..=P


ACTION!!!


mereka pown berlari...berapa kali entah scene ni diulang2..


aku pown seksa dorg sampai penat giler..hahaha



dengan muka pasrah,Waqar bersedia untuk dicampak..


aku pown jadi setan jap,nak kasi scene campak 2 diulang2 banyak kali..=P


1...2...3!!!



yeaahh!!! scene ni diulang 4kali...mungkin...



tapi demi SAQ,dyer redho..



Meanwhile,malam 2 kami jumpa harta karun..tapi kami x heran..



scene seterusnya kat foodcourt,pas mkn trus shooting,sume muka da stone da..



aku dengan tenangnya menyambung kerja yg masih banyak..



scene paling banyak skali..



gambar Lal masih dalam ingatan



kan da kater,sume da stone da..sori ek hadi..gurau..=P



bila da xtahan..situ pown jadi aku tido..hahaha..


Lepas 2 ader lagi,scene kat bilik meeting lak..tp kejap ajer..thanx r korg,walaupun da lewat giler tp still ader komitmen lagi..laz abiz shooting pkul 4 pagi..scara kseluruhannya ktorg shooting almost 20hours..waahh!!!

2 blum citer tym edit lagi..2 lagi giler sbb aku hampir giler..hahaha..byangkan lar..dateline ari rabu paling lewat,ktorg nak start edit ari ahad,ari sabtu rehat dulu sbb jumaat shooting an..tp 2ari tgendala sbb pc xley support format MOV 2..bsar sgt frame dyer..last2 ari selasa pkul 4pagi baru dpat edit,2 pown sbb da convert bnyak2 bagai..

Tp yg paling sadis lar,smpai skrg vdeo 2 xdpat dgabungkan..tgh nak save dlm vdeo ajer,dlm bbrapa peratus,dyer crash..sabar ajer r..sori lar ek rakan2 sekalian sbb xdpat tayangkan complete vdeo tym rabu mlm 2..=(



0 kritikan membina:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons